dijous, 13 de desembre del 2012

Primeres magdalenes salades.


El diumenge 16 de desembre serà el nostre sant i, amb aquesta excusa, la meua germana em va regalar un llibret de receptes de magdalenes. Com que vam estar a Gandia la setmana passada, i no ho estarem aquest diumenge, vaig tindre el regalet abans d'hora.

En el mateix moment en el que em va donar el llibre em va dir que per favor no en fera cap. Com pot fer-me aquest regal i demanar-me alhora que no faça cap recepta??????? 
Evidentment no li vaig fer cas, per això aquesta entrada del blog. 
Fent una primera ullada a les receptes em va cridar l'atenció que hi havíen salades. Les d'espinacs i les tricolore van ser les candidates, però les tricolore van guanyar.
 

Com aquesta recepta és del llibre vaig a escriure tot el que posa a la recepta. 
Els ingredients per a 12 magdalenes:

  • 150g de mantega
  • 2 ous
  • 2 tomaques
  • 200g de farina
  • 4 fulles d'alfàbrega
  • 100g de boletes de formatge mozzarella 
  • 1/2 culleradeta de sal
  • 1/2 culleradeta de pebre negre 
  • 1 culleradeta de llevat
Primer el forn ha de calfar-se fins a 190º. Tots els ingredients has d'estar a temperatura ambient. Cal posar els motles de paper  en els múltiples.
Ara cal batre la mantega fins que adquirisca una consistència espumosa i a continuació cal agregar els ous d'un en un.
Les tomaques les tallem en quarts, llevem les llavoretes i les fem en quadradets.
Incorporem a la mescla líquida la farina, l'alfàbrega, la mozzarella, la sal, el pebre negre, el llevat i la tomaca.
Amb una cullera omplim els motles fins als 2/3 de la seua capacitat. Coure les magdalenes al forn uns 15 minuts. Poden prendre's calentes o gelades.

Bé, una recepta que no sembla difícil, per primera vegada no vaig modificar res...i, per què no van ixir bé?
Com sempre, les quantitats dels ingredients. Per què no pensen en les que no sabem cuinar? Si consulte un llibre de receptes és perquè no sé massa de cuina, no? Per què donen poca informació? I el sistema internacional, on està?! 
  • Comencem amb les dues tomaques, de quina classe/ varietat han de ser? De quina grandària? En la viquipèdia he trobat 14 varietats!!!
  • L'alfàbrega en fulles, i si ni la trobe? La més usual als comerços és la que trobem en pots, vull saber els grams!!! 
  • I per últim, les culleradetes...no m'ha quedat més remei que comprar les culleretes estàndard. [Ja diu mon pare que tot acò de cuinar al final ix molt car].Però, parlen d'aquestes culleres o no? Ufffffffffffffffff
Supose que les tomaques tan precioses que vaig comprar eren  grans i la mescla va quedar massa líquida. Segur que en lloc de 200g de farina la mida exacta era "la que la massa admeta" que és la unitat de massa que més m'agrada del Sistema Internacional d'Unitats de Cuina.  

Resultat: totes al fem.

Les tornaré a fer? Segur.

http://www.bettycrocker.com/
Ara estaràs preguntant-te, i que fan les galletes a la foto inicial. No tot va ser un esdeveniment funest el pont passat [molt més bonica aquesta expressió que "desastre", veritat?]. Eixes galletes van ser un èxit, estaven perfectes, tenien totes les qualitats que  una galleta ha de tindre, per primera vegada mon pare no va posar cap PERÒ...El secret: eren de sobre!!! Només calia afegir 2 cullerades = 30ml d'aigua y posar-les al forn...jajajajajajaja...

Ja ho diu el títol: jo ho intente.

Fins aviat.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada