diumenge, 18 d’agost del 2013

El pastís de formatge per a Meri.


Cada estiu passem uns dies amb la família a la platja. I des de que vaig treballar a El Vendrell, fa molts molts anys, hem fet un pastís de formatge amb la recepta d'un alumne. En aquells temps jo era moooolt jove i no sabia que un dia la maternitat em canviaria tant que em dedicaria a cuinar per diversió. Però des de que va nàixer la xiqueta que no l'haviem fet. 


La meua germana anava demanant-lo cada vegada que ens veiem, crec que fins i tot l'havia idealitzat: és el millor que he provat mai, cap recepta és igual,... La veritat és que està molt més saborós que els que fan als restaurants amb quallada. 
Vaig cercar la recepta de Nelson i Alberto d'aquell tercer de l'ESO de El Vendrell de fa ¿? anys i que segur que ja tenen fills. Però vaig voler millorar-la: si pose la base de galetes amb xocolata, si pose una miqueta més de formatge,...= resultat horrorós. Crec que va ser més per culpa de la forma de batre (no va pujar com havia de fer-ho) que pels canvis fets. Però el pastís que estava esperant la meua germaneta des de feia tres anys va ser llançat al fem sense pietat.
No podia deixar-la sense pastís, tres estius, tres, desitjant el millor pastís que havia menjat en sa vida. Així que vaig començar de nou amb una altra batedora i els ingredients sense canvis.
La recepta que tinc és aquesta amb ingredients i procediment:

Cal començar fent la base:
  • 1 paquet de galetes maria,
  • 125g de mantega i 
  • 1 ou.

M'agrada que marquen les porcions
als paquets de mantega.
La base es veu fosqueta perque és
la de galetes amb xocolata.

Piquem les galetes fins que es queden en pols i afegim l'ou i la mantega. Si tens una maquineta, no cal que siga moderna, t'ajudarà a aconseguir la pols de galetes. A la platja tenim una que em va fer gràcia. Molt senzilla.


La segona base amb galetes maria em va quedar una "miqueta" oliosa, així que val més que vages afegint la mantega poc a poc fins que quede la textura que t'agrade. La primera amb les de xocolata va quedar perfecta.(Supose que depen de la mantega que ja porten les galetes.)
   
Ara ja estem preparats per a batre:
  • 2 ous amb 
  • 8 cullerades de sucre 

fins que puje i puje el seu volum. (Errada del primer pastís, no començar per ací)










Ara ja podem afegir la resta d'ingredients: 
  • 2 iogurts naturals, 
  • 300 g de formatge d'untar. (En la segona versió vaig utilitzar el paquet de Merccadona que són els 300g justets)
  • 15 g de llevat. (Un paquetet del de Royal)

Has de batre tot prou per a que quede tot líquid i sense trocets de formatge. I ja està. Al motlle sobre la base de galetes i al forn.




Al posar la mescla als motlles s'ha de tindre la precaució de no posar-ho tot fins a dalt perque el llevat fa que puje al forn i pot ixir-se'n.
Uns 40 minuts a 180º, sempre depen del forn, o fins que al punjar-lo isca net el punxó. 
Ja veus que amb aquestes quantitats ixen dos bons pastissos.



Es deixen refredar a temperatura ambient i al frigorífic fins al dia següent. Quant més temps està al frigo millor està.



Amb açò vam tindre un pastís de formatge com cal. Encara que, tot s'ha de dir, a ma mare no li va agradar massa, per no dir gens...però eixos dies no li agradava res, ni la seua fantàstica fideuà, ni l'arròs, ni res del que li passava per davant:´(
A la pròxima segur que el millorarem. A la resta de la família, la meua germana, mon pare, la xiqueta i el cocinitas consorte els va semblar prou bona, un 7 sobre 10 de món pare és com un 476764586435 sobre 10 per a mi. 
Intenteu-la, ix molt bona.

En dos dies 3 entrades al blog...de veritat que ja no escric més fins....hehehehe...ja vorem. 


Fins aviat.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada