divendres, 25 de gener del 2013

Vaig llegir que era light i m'ho vaig creure.



Després de les vacances de nadal intente posar-me al dia d'aquestes qüestions blogueres. 

Últimament he fet unes quantes receptes, però crec que la més apropiada en aquest mes de bons propòsits és la del pa de nous.
Vaig cercar "Bizcocho light" i  una de les propostes era aquest pa de pessic.

Amb aquesta recepta i recordant la lectura de Valores nutritivos y calóricos del passat 14 de gener al blog Depinche (escrit per la nostra companya  del curs 2009-2010 Lara Verdejo), s'em planteja la qüestió: com es calculen les calories d'un producte?
Podem trobar taules i calculadores de calories de milers d'aliments. Un exemple que m'ha semblant interesant el podeu trobar ACÍ. M'ha agradat perque pots trobar les calories dùn mateix aliment cuinat de diverses formes.
Però, com puc saber les calories que consumiré al pendre una porció d'aquest pa de pessic light que he cuinat? Només he de sumar les kcal dels ingredients? Vista la calculadora que mencionava abans, no. Haurem de fer un treball de recerca interdisciplinar Química-Matemàtiques la meua germana i jo.

De moment comencem amb els ingredients de la recepta:

50g de mantega light
200g de sucre morè
1 ou
350g de farina
1 culleradeta de llevat
250ml de llet descremada
Un grapat de nous

Les modificacions d'aquesta recepta estan en els ingredients. Per a l'autora del blog La receta de la felicidad el pa original és light (cada porció te 200 kcal)perque només te 50g de mantega i un ou. Quantes kcal hauran rebaixat els meus ingredients el resultat final no ho sé, vull creure que prou ;D 
Com el nostre amic Nacho està preocupat per la nostra dieta (amb tota la raó), he elaborat la taula següent on es comparen les Kcal dels ingredients que he posat light, hem rebaixat 278 kcal respecte de la recepta original. El que no se és si al cuinar els ingredients les kcal es modifiquen, supose que si. 


Gràcies al sucre morè també hi ha un canvi de color en el resultat final, evidentment, el meu pa és morenet i l'original blanquet.
En la forma de fer-ho no hi ha dificultat, es bat tot be afegint poc a poc i en aquest ordre els ingredients: mantega, sucre, ou, llet, farina amb llevat. Quan ja està tot mesclat afegim les nous. 
He aprés que si enfarinem el que posem en la massa no cau al fons del motlle. 

Des de que Sant Nicolau em va regalar la meua maquineta nova, que ja heu vist a l'entrada anterior, tot és molt fàcil i el resultat molt més esponjós.

Com estic aprenent i modificant algunes cosetes de totes les receptes vaig apuntant-ho a les meues llibretes de cuina per a que no se m'oblide res. Són tan guapetes!!!

I, per últim, em fa il·lusió mostrar-vos les meues noves matriuskes per mesurar. Són tres figuretes que s'obrin i en la base de cada meitat posa la seua capacitat.


Ufff, què acabe l'entrada i no he dit com de boníssim està encara que siga light!!! Doncs sí, està molt bo.

Fins aviat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada